Hem igen!

Semester i all ära , men gott att komma hem är det . Vi har sovit under stjärnorna (nästan).
I husbil med takluckan öppen . Härligt att vakna till  fåglarna i arla morgonen.
Huset vi sovit utanför ligger alldeles vid skogen. Så om man sitter uppe kan det komma både rådjur ,hjort, vildsvin och en och annan älg. Bäver har också förekommit En och annan räv och hare kan också smita förbi Så djurlivet är rikt .Denna gången möttes vi av en vacker huggorm på en sten invid bäcken .Den solade sig och hade det gott. Hade fångat en groda som den lagt bredvid sig . Om hösten kan den lilla bäcken dels vara fylld med massor av vatten och  laxar som ska upp och leka sig. Jag älskar verkligen att fiska .Helst med meta om jag får välja, men även  att dörja efter makrill.
Men min son den äldste gillar flugfiske . Då vi bodde nära en å så fick han många tillfällen  att flugfiska. Medan jag är född och uppvuxen i ett fiskeläge .Med en hel släkt som har varit fiskare och fiskhandlare. Min farfar sålde fisk via motorcykel. Han hade en låda med is i  på pakethållaren där fisken förvarades. Sen  åkte han runt på landsbygden och sålde. När han vägde gjorde  han  det med en besman
 en handvåg. Å vad jag älskade att hälsa på honom när han satt i  sin sjöbod . Den låg vid torget. På bilden är det min farfarsbröder och brorson .El-ge.se
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0