Vår katt

Hon är sällsynt mysig och jobbig . Men mest söt och go. Hon kommer uppkrypande och ligger sig tätt intill när man ska sova .Och hinner hon före till sängen så knycker hon kudden. Vissa gånger blir hon skitsur när man försöker fösa henne lite försiktigt åt sidan . En gång sov jag en hel natt med huvudet vid fotändan bara för hon låg på min kudde. Denna underbara lilla marodör. Vid frukost hoppar hon upp på bordet och första bästa tidning är alltid hennes. Vi tror att det beror på att hon varit uteliggarkatt under en period. Hon sov i en tunnel vid Frölunda torg ( förort till Göteborg ). Intill tunneln ligger Miomöbler . Frun i en av ägarfamiljerna, är en mycket stor djurvän . Hon förbarmade sig över den lille katten . Men då hon och maken redan har en hund och ett helt gäng med katter och hästar så kunde de inte ha kvar henne för hon gick inte ihop med de andra katterna. Hon fick ha maten på bordet för att få ha den ifred .Jag jobbade på varuhuset vid den tiden och alla blev tillfrågade av Vivvi om det fanns nån som kunde ta hand om den lille katten. Dom hade haft annonser och lappar i området för att försöka hitta ägaren ,men ingen hörde av sig Och våran katt Viktor hade strax innan blivit ihjälkörd här hemma på gatan,, så vi var jätteintresserade . Hon är en norsk skogskatt med stora vackra ögon . Vem kan motstå en sån ? Hon var med oss på en semester till Nord Kap för några år sedan .Hon satt i mitt knä och tittade ut på renar, älgar och i bland kom det får hjordar. Det var en sån mysig semester. Om jag varit ung hade jag gärna utbildat mig inom jakt, fiske eller nån form av skogsbruk. Hårt arbete men friheten är grym.
 
naturbruksgymnasietosby.se
 
 
 
Trackback
RSS 2.0