Sol och värme

Här hemma har det varit olidligt varmt de senaste dagarna. När solen steker så
orkar man nästan inte vara inne. Värmen sätter sig i väggarna och tar god tid på sig att
försvinna. Ironiskt nog har vi i källaren en luft/luft värmepump som man kan ställa om till kyla.
Den är superbra, men det är på övervåningen vi skulle haft den .Där har vi en luft/ vatten ,och den
kan man inte koppla om till kyla. Men det ska ju bli svalare nu så det löser väl sig ändå.
Idag ska jag i alla fall få till en rensning i vårt hus, för vi skall åka till sop tippen idag.
Känns alltid bra när man får städat upp lite grejor. I alla fall jag har en förmåga att samla på mig
saker som jag tror mig behöva. Oftast blir det ju bara liggande. I trädgården har vi en massa avklippta grenar som ska slängas så bra att få iväg innan midsommar. Och så skall häcken klippas.
Det är gammal sed att den måste va klippt före midsommar. Ja ha nu en fin dag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0