Storkök

Nu är det många år sen jag slutade på dagis och lagade deras mat.
Det var en rolig tid . Med barnen som hälsade på och hämtade matvagnar .
Och till jul kom de  och bakade .
Emellanåt saknar jag det jättemycket. Men det har gått för lång tid nu för att
man ska våga sig på det igen. Speciellt till storhelger när man fick göra lite extra festligt.
Då var det jättekul att planera , göra inköp och duka fint.
Lite annat var det på sjukhemmet där jag var under en tid. Där fanns det mesta i köksmaskiner.
Till och med ett löpande band när man gjorde i ordning tallrikarna till de boende.
Kamrat skapen saknar jag .Alla var jätte trevliga. Jag slutade när jag skulle få barn eftersom jag blev sjuk då .
Jättesynd men men vad skulle man göra ...
Jag var en liten tid på ett Rudolf Steiner dagis . Där var mycket bra och trevligt. Alla var involverade i allt.
Barnen var delaktiga i allt arbete och ämnen som matematik och svenska och annat innefattades i  lekarna.
Numera blir det bara matlagning här hemma. För gubben och dottern . Och ibland för barnbarnen när de hälsar på.
Till högtider blir det väl lite  mera när familjen samlas .Allt som allt blir vi 20 personer och flera  med olika allergier
så det blir att tänka till.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0