En solig dag!

Hemma efter att jag har varit inne på jobbet hela dagen . Imorse var det dimma och klibbigt väder men nu är det strålande solsken. Livet är gott att leva sådana dagar. Här hemma håller grannen på att tvätta fasaden på sitt hus. Men han känns livsfarlig där han klättrar på sin stege. Man kan tro att han tror att han står i en bred trappa. Så lätt som det är att trampa fel när man blir ivrig med det man håller på med. Han använder högtryckstvätt och  diskborste .Vi skulle verkligen behöva göra det på vårt hus .Taket är långtifrån mossfritt. Jag hade gärna gjort själv om jag vågat ,men känns säkrare att anlita någon som är van att vara på höga höjder. Och taktvätt med efterbehandling skulle vara behövligt .Sägs att det håller väldigt länge när man väl impregnerat. Nu är det väl 30 år sen vi bytte tegelpannor .De är ju inget fel på bara lite påvuxna eller påväxta heter det väl kanske .

Kommentarer
Postat av: Linn Jönsson

Jättemysig blogg :) titta gärna in på min blogg för goda bakrecept:)

Svar: Tack .Ja det ska jag göra.
annikasorensson.blogg.se

2016-10-10 @ 20:51:33
URL: http://www.nouw.com/thebakeoff

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0