När livet tar en ny vändning

Sen min sambo gick bort har känslorna åkt berg och dalbana. Sorgen kommer i vågor som lägger sig som ett tungt täcke över tillvaron. Och sen ska man orka ta tag i alla de praktiska saker som kommer med att en anhörig går bort. Först är det kontakt med begravningsbyrån och kyrkan och allt runt det. sen ska man gå igenom allt man äger och bevisa vad som varit vems . Nu var våra barn bra, men det kan ju bli hur jobbigt som helst. Eftersom vi inte var gifta och har barn var för sig och ihop ställer det till med en massa stora problem. Han hade dessutom ett mindre företag. Huset vårt ägdes av honom och därför hade jag ingen rätt till det så jag har sedan han gick bort svävat i osäkerhet huruvida jag blir hemlös eller ej. Lägenhet får man ju inte bara sådär. Nu är det väldigt viktigt att få tag i en bra jurist byrå som kan det här med bodelning och familjerätt och allt vad det heter . Jag kan inget så jag vill ju ha någon som är proffsig och känns trygg. Jag hittade denna byrå som känns bra hilaw.se . Känns som en trevlig och kunnig jurist byrå . Vi ska ta kontakt och boka ett möte. Man har ju bara 3 månader på sig från dödsdagen sen ska det in till skattemyndigheten. Hinner man inte på den tiden så måste man begära uppskov. Man kan annars få upp till 10.000kronor i böter .Så nu måste vi skynda. Ha en fin dag på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0