När sjukdom sätter käppar i livets hjul.

God morgon alla vänner!
Klockan är 06.00.Jag är hemma och sjukskriven p,g,a min sambos bortgång.
Det känns gott att slippa vara bland en massa folk. Jag var igår på ett föredrag  för att skingra tankarna
Det var ett föredrag av Dr Erik Enby en omtvistad läkare som blivit jagad ,men som har en helt klart intressant forskning om upptäckter han gjort i blodet om förändringar vid olika sjukdomstillstånd.Han börjar ju bli till åren men kämpar på fortfarande.
Och där fanns några bekanta ansikten men jag har lite jobbigt att konversera och vara social just nu.'
Jag träffade en kvinna från en skrivarkurs jag gått på . Jag känner själv att jag har inget att prata om.
Och andra känner nog det också. Man liksom stöter bort folk runt sig omedvetet.
Mina barn tjatar att jag ska börja kurser eller gå på teater eller annat. Så därför funderar jag på om
jag ska börja studera någonstans. Det finns ju många folkhögskolor och andra vuxenutbildningar på många
håll i Sverige .Jag är för feg för att åka utomlands så det får bli inom landet.
Fastnade för Tranås faktiskt en stad med många skolor gott utbud av lägenheter nära till kommunikationer om
man pendlar . Lägenheter som ligger vackert belägna mitt i staden finns på  Tranås lägenheter .  Vem vet jag kanske stannar kvar där om jag trivs. Just nu är väl bästa tid för förändring .
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0